vietnam2G.reismee.nl

Reis, aankomst en eerste belevenissen.

Lieve Allemaal,

Ons avontuur is begonnen!

Vrijdagochtend werden we door Daniël en Ruben opgehaald met ons bagage! Keurig binnen de 23 kilo! Zonder file waren we mooi op tijd op Schiphol. (dank “taxi” ) Daar waren ook Ilse en Vieve naartoe gekomen en hadden we tijd om samen gezellig nog koffie te drinken.  Een mooi “uitzwaai” comité! Fijn!

Met een half uurtje vertraging vertrekken we om ongeveer 13.00 uur met China Southern Airlines richting Guangzhou in het zuiden van China. Een rustige, goed verzorgde vlucht, die eerlijk gezegd wel heel lang duurde. Zo rond 16.00 uur onze tijd vliegen we het donker in en daar zit je dan midden op de dag met de lamp aan wakker te zijn. :-) Tegen 23.00 uur komt de zon oranje-goud op en wordt het weer licht. Rond middernacht (nog steeds onze tijd) komen we eindelijk aan in Guangzhou. Een groot vliegveld waar we een korte overstaptijd hebben.

Opnieuw door de douane waar we wat gedoe hebben met een koffer omdat er batterijen inzitten. Leuk verhaal, vertellen we als we thuis zijn!

Dan het laatste stukje. Ongeveer twee uur vliegen naar Ho Chi Minhstad. Op het vliegveld moeten we eerst ons visum in orde laten maken (duur 45 minuten) en dan gaan we op zoek naar de persoon die ons opkomt halen. We vinden Nhi buiten met een bord waar Gerard en Gerry op staat en met een taxi rijden we weg naar ons onderkomen.  Grote griebels: ik (Gerry) doe m’n ogen dicht van het verkeer. Wat een ontzettende chaos!!! Het krioelt door elkaar van auto’s, honderden brommers en fietsers. Zo op het oog geen enkele verkeersregel.

Het onderkomen waar we deze week verblijven (Bach Viet College) ligt in een echte Vietnamese volkswijk. Ruime kamer met de meest belangrijke voorzieningen. (Bed,douche, toilet) en een klein Vietnamees stoeltje.

Na een poosje bijkomen van de reis en een lekkere douche gaan we op onderzoek uit. Maar dat betekent ook dat je de straat over moet steken. Gerard vindt het leuk, ik doodeng. Methode: hand opsteken en gewoon gaan lopen. Ze rijden dan om je heen. Ik hou Gerard stevig vast, hij gaat lopen en ja, het klopt......tot nu toe zijn ze om ons heen gereden!!! We kijken onze ogen uit naar de drukte, alle eetkraampjes en kleine winkeltjes die (voor zover we kunnen zien) ook gelijk als woonruimte worden gebruikt. De chaos aan attributen die men verkoopt. (De winkel van Sinkel)

Moe, maar ons op ons gemak voelend waar we zijn gaan we vroeg naar bed. Heerlijk geslapen!

Ons plan was om vandaag (zondag) op onderzoek uit te gaan in de omgeving maar.........Wij dachten; zondag lopen we heerlijk in onze korte broek, in de zon ..........   De realiteit is dat we de deur niet uitgeweest zijn want het hoost werkelijk de hele dag. Niet een klein beetje regen maar harde regen en wind. Volgens de berichtgeving hier een tyfoon die langs komt. Wel is het warm. (27 graden)

We zijn uitgenodigd door een groep jongelui die hier ook “wonen” (allemaal vrijwilligers uit diverse landen) om mee te doen aan Thanksgiving. Beetje vroeg maar dat mag de pret niet drukken. Leuk! En het was ook heel leuk! Lekker gegeten, een keur aan allerlei gerechten en een hoop gebabbel van leuke luitjes, die ook allemaal op avontuur zijn.

Morgen begint onze “culture week” en daar vertellen we de volgende keer over.

Hartelijke groet en liefs voor jullie allemaal

Hester

Jeee veilig aangekomen. Mooi zo! Wat een lange reis. Blijf gerard maar stevig vasthouden bij oversteken :) veel plezier en ik hoop veel zon!

Gerrie Schipper

Fijn dat de reis zo goed is gegaan.

Lieke, Lia, Nicole, Roos & Elle - team VW Travel Active

Hoi Gerard & Gerry,
Wat fijn om te lezen dat de reis goed is verlopen en dat jullie je op je gemak voelen in de acco & de wijk! Het verkeer is even wennen maar zo te lezen komt dat wel goed. Veel plezier met de cultuurweek!
Groetjes

Anja Vreeman-Kroos

Lieve allebei,
Zojuist aan Ella gevraagd of jullie goed aangekomen waren en toen heeft ze het weblogadres doorgestuurd.
Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad, enne....er gebeuren altijd onverwachte zaken. Jammer van de regen, je had je zo verheugd op zon en warmte. Fijn dat je Gerard hebt om achteraan te lopen bij het oversteken, haha.
Succes met de cultuurweek, hartelijke groet van Anja

Henk en Geke.

Lieve familie.

Wat een verhaal zeg,heel leuk om te lezen,en dít is nog maar het begin.
Het is hier koud,maar geen regen haha,we zijn benieuwd naar jullie volgende verhaal.
Geniet van de cultuurweek . Dikke knuffel van Henk en Geke.

Marianne

Hoi,

Wat leuk om jullie eerste belevenissen te lezen! Zo'n chaos stad, haha echt iets voor jullie :-)
Goed te lezen dat jullie leuke mensen ontmoeten. We wachten op meer leuke verhalen en vooral leuke foto's :-)

Bertha

Wat een desillusie. Waar Gerrie is schijnt de zon.
Misschien was het figuurlijk bedoeld. ?
Fijn dat jullie eerste indruk van het land positief is.
En wat het verkeer betreft, heb je Gerard toch niet voor niets meegenomen. ?
Veel plezier en dat werken nemen we maar met een korreltje zout.
??

Andrea

Top, fijn dat jullie er zijn en wat een indrukken allemaal al! Fijne tijd

Barbara

Hoi, wat allemaal weer leuk beschreven Gerry. Verheug me op het vervolg. Liefs
Nb. Moet nog wel even wennen aan je blonde koppie op de foto’s. ?

Linda

Fijn dat wij ook met jullie kunnen meereizen! Vanuit Assen wensen wij jullie een hele mooie reis en kijken uit naar jullie nieuwe berichten.

Koos en Karin

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en jullie eerste belevenissen te lezen. Kan me dat helemaal voorstellen dat het eng is om een straat over te steken met zo,n chaos. Maar goed dat Gerard altijd rustig blijft. Denk je ook mooi weer te hebben zeg das dan weer jammer maar dat laat de pret niet drukken lezen we wel. Heel veel plezier met de cultuurweek en we kijken uit naar jullie volgende reisverhaal.

Nicolette

Wat leuk om jullie te kunnen volgen, zo benieuwd naar jullie ervaringen! Geniet..........

ROOS LENTE &ZWAAN

Lieve Opa en Gerry, jullie hebben mooie foto's gemaakt,echt cool hoor!We zijn benieuwd of de kinderen het leuk gaan vinden Opa en Gerry voor de klas. Niet te streng zijn Opa!Wat eten de mensen daar eigenlijk?Liefs uit Leeuwarden

Gerry van Pijkeren

Geweldig om dit mee te maken, en veel succes met het project,
We blijven jullie volgen.
Liefs Ger en Evert

Marja plomp

Leuk om van jullie belevenissen te lezen.
Wat een chaos in de stad zeg. Kijk alsjeblieft uit met oversteken.
Ze zitten met alles achterop die brommertjes. Soms met de hele familie hè?

Hartelijke groeten, ook namens Henk

Mirjam

Wat leuk om te lezen! Al zoveel belevenissen in de eerste paar dagen. Geniet!x

Ella

Fantastisch om alle foto’s te zien en jullie verhaal te lezen. Ben benieuwd naar het nieuwe project!

Fedde en Dina

Erg leuk om jullie te volgen